Bono-Malo (o aniołach dobrych i złych):

performance na głos, elektryczne skrzypce, gitarę basową plus ścieżki dźwiękowe z CD.



Multimedialny performance inspirowany pismami Dionizego Areopagity, Rudolfa Steinera o aniołach oraz Mircei Eliadego o szamaniźmie. Czy dwoistość natury ludzkiej jest dziełem sił nadprzyrodzonych? Czy człowiek jest nieświadomym trybikiem machiny wszechświata czy jak szamani potrafi się wcielać w byty z innego wymiaru i w ich towarzystwie odbywać podróże w czasie i przestrzeni? Muzyka, światło, ruch to elementy integrujące całość pokazu. Strumienie światła o różnych barwach tworzą dwie przestrzenie - areny. Muzykę graną na żywo uzupełnia ścieżka dźwiękowa generowana z taśmy. Ruch sceniczny ujawnia atrybuty opozycyjnych wobec siebie postaci.



Recenzje:



Kultura - 14-11-2002

Festiwal Audio Art 2002:

Ostatni dzień festiwalu rozpoczął Alistair MacDonald prezentując projekt przestrzeni wielokanałowej. Następnie zanurzyliśmy się w niepokojących dźwiękach pieśni wykonywanych przez Mariusza Kolucha. Projekt Bono-Malo, który zaprezentował wraz ze skrzypaczką Anną Śliwą, to performance o dobrych i złych aniołach. Po tym swoistym misterium, w którym każdy gest, każda pauza wzmagały jego dramatyczny wyraz.

.


Barbara Orzechowska - Dziennik Polski 2002



Recenzja z gazety holenderskiej (artykuł ukazał sie w czerwcu 1999 r.) :



"...Motto "Muzyka Ciemniowa" (Donkere Kamermuziek) otrzymało muzyczną formę podczas otwarcia dzięki "Bono Malo" z Krakowa w Polsce. Na prawie nieoświetlonej scenie pojawiło się "Bono Malo", czerpiące inspiracje ze śpiewów tybetańskich mnichów i oferujące publiczności serie dzwięków, które wyglądało na to, że bezpośrednio wymknęły się z "ciemni" (donkere kamer) duszy .....



Z holenderskiej gazety


Video:
Audio-Art Festival, 9 listopada 2002 (playlista):





© samaia.republika.pl